Nasz najnowsza oferta !!!
Systemy aromaterapii dla salonów SPA, kosmetycznych, fryzjerskich jak również dla Waszego domu, aby atmosfera relaxu przeniosła się z Waszego ulubionego SPA do zacisza domowego :)
Systemy aromaterapii dla salonów SPA, kosmetycznych, fryzjerskich jak również dla Waszego domu, aby atmosfera relaxu przeniosła się z Waszego ulubionego SPA do zacisza domowego :)
Aż 75% naszych emocji wyzwala się
pod wpływem dochodzącego do nas zapachu!
Bardzo niska efektywność kampanii
brandingowych wynika z faktu , że większość narzędzi jaka jest wykorzystywana
przy ich tworzeniu to narzędzia odwołujące się do jednego zmysłu: zmysłu
wzroku. Okazuje się, że aż 83% wszystkich komunikatów komercyjnych opiera się o
wzrok. Jeśli wykorzystamy w przekazach marketingowych drugi najpopularniejszy
zmysł jakim jest słuch to odsetek rośnie do 94%!
Jednak nasz odbiór świata
realnego jest nieco odmienny. Aż 75 % codziennych emocji podejmowanych jest pod
wpływem dochodzącego do nas zapachu.
Codziennie do przeciętnego
konsumenta dociera w każdej sekundzie 11 milionów bitów (13,75MB!!!)
informacji, które są rejestrowane przez nasz mózg. Przekłada się to na ponad
1000 komunikatów!!! Takiego ogromu informacji nie jest w stanie w ciągu sekundy
dopuścić do świadomości nasz mózg. Wybiera wiec tylko najważniejsze informacje.
Reszta jest filtrowana i nie dopuszczana do świadomości. Jedynie doznania zapachowe
docierają do nas mimochodem i nie są w żaden sposób filtrowane. Oddziaływają na
nas nawet wtedy kiedy nie zdajemy sobie z tego sprawy. Zmysł węchu jest jedynym
zmysłem połączonym z naszym układem limbicznym, który odpowiada za powstawanie
emocji, bezpośrednio bez żadnych barier w postaci świadomości.
Nasz zmysł węchu jest
najsilniejszym organem wpływającym na nasze emocje. Potwierdził to Martin
Lindstrom w swoich badaniach przeprowadzanych również w Polsce, stwierdzając że
aż75% naszych codziennych emocji wyzwalanych jest przez zapach!!!
Wyobraźmy sobie wiec jak wielki
potencjał kryje nasz nos. Zważając na kolejne badania , które mówią o
bezpośrednim powiązaniu zapachu w miejscu sprzedaży ,a rosnącymi wynikami
sprzedaży osiąganymi przez firmy stosujące zapach jako jeden z elementów
marketingu, ignorancją było by pomijać zmysł węchy klienta w swoim planie
marketingowym!
Marketing zapachowy nie jest więc
niczym innym jak niezwykle silnym narzędziem w rękach marketerów dzięki któremu
można nadać niepowtarzalny wizerunek miejsca , sprawić aby przebywało się w nim
przyjemniej, pamiętało je i chętnie do niego wracało! Dzięki zapachowi w
powiązaniu z oddziaływaniem na pozostałe nasze zmysły można stworzyć
pro-zakupową atmosferę, która wpływając na nasze emocje sprawi, że nasza marka
nabierze wartości w oczach klienta.
Jeśli podchodzicie Państwo
poważnie do przyszłości swoich firm nie bagatelizujcie tak istotnej rzeczy jaką
jest zapach. W zakładce AromaFakty znajdziecie informacje ,które tylko
utwierdzą Państwa w tym jak ogromna rolę odgrywa w naszych codziennych wyborach
zmysł węchu.
LOGO ZAPACHOWE
·
75% naszych emocji jest generowanych przez zmysł węchu
· kombinacja zapachu i doznań wzrokowych jest silniejsza i efektywniejsza niż
przekaz wizualny odrębnie
·
nasze dobre samopoczucie zależy od odpowiednio dobranego zapachu
Kiedy przekaz marketingowy jest oparty o
jak największą ilość naszych zmysłów, ma najsilniejszy ładunek emocjonalny.
Badania donoszą, że lojalność wobec marki rośnie o 30%, jeśli angażuje się
więcej niż 1 zmysł i aż o 70% kiedy zaangażowane są 3 zmysły.
W tym kontekście warto pomyśleć o
stworzeniu swoistego zapachowego ID (logo zapachowego)
Zapach korporacyjny jest niebanalny i
niebagatelny. Niezwykle silnie wyróżniający markę na rynku. Zapach korporacyjny
stworzony jest z najwyższej jakości komponentów. Możliwy jest do zastosowania w
:
·
aroamtyzatorach powietrza
·
pachnącym papierze firmowym,
·
pachnących ulotkach i wizytówkach
·
niewielkich aerozolach do szybkiego nawonienia pomieszczenia
Tworzony jest przez najlepszych
perfumiarzy na świecie pracujących dla takich firm jak Dior, Armani, Davidoff,
Lancaster, Jil Sander, Gianfranco Ferre i wielu wielu innych.
Jakie Są profity
wynikające z aromamarketingu?
konkretne korzyści dla firm to:
·
poprawa wizerunku firmy
·
stworzenie przyjaznej atmosfery do sprzedaży
·
stworzenie atmosfery niebanalności i wyjątkowości
·
pozytywny wpływ na klienta
·
zwiększenie sprzedaży
·
poprawa komunikacji z klientem
·
wpływ na zapamiętywanie i kojarzenie naszej firmy przez naszego klienta
·
tworzenie logo zapachowego firmy
Zastosowanie odpowiednio dobranego zapachu
wpływa w znaczący sposób na postrzeganie naszej firmy przez klientów:
·
Przyjemny zapach sprawia, że przyjemniej się nam przebywa w danym miejscu
· Nadanie zapachu firmie powoduje stworzenie miłej atmosfery niebanalności i
dodaje charakteru takiemu miejscu
·
Zastosowanie zapachu zawsze kojarzy się z czystością i higieną
·
Zapachy wiążą klienta z danym miejscem emocjonalnie
·
Zapach tworzy atmosferę swobody i zaufania
·
Zapach polepsza nastrój i odczucia klientów
·
skłania klientów do dłuższego pobytu
·
wpływa na wzrost chęci zakupu
·
polepsza komunikację z klientem
· Zapachy i wonie posiadają właściwości pobudzające i stymulujące, przywołują
wspomnienia i wzbudzają pragnienia.
·
Zapachy pozwalają stworzyć image firmy
·
Tworzą atmosferę ,która wpływa na wzrost sprzedaży
·
Zastosowanie kompozycji zapachowych wywołuje efekt dobrego samopoczucia
·
Pozwala zastosować tzw. Ceny z dopłatą
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz